Как да създадем най-яките рекламни тениски?

рекламна тениска nols.bg

Вече имате офис, служители, уебсайт, дори и всички официални документи, доказващи че сте легитимна фирма, но всички знаят, че докато не си направите рекламни тениски не сте истинска компания. Рекламните тишърти имат дълга история, започваща от 50-те години на 20 век, когато в Маями местните курорти за първи път експериментирали с тях. Сложили логото си на тениски с цел да рекламират бизнеса си и смеем да твърдим, че тази идея и до днес носи позитиви и на малки и на големи компании.

Това е ултимативния пътеводител, как точно да изготвите най-яките рекламни тениски. Ще минем с вас през всяка стъпка, за да може да ви послужи, като отправна точка за всички брилянтни идеи, които ще измислите за Вашият бранд и бизнес. Без значение дали сте абсолютно неопитни в тази сфера или знаете едно две неща, тук е всичко, което ще ви трябва.

Как да измислим дизайна на рекламната тениска в 5 стъпки:

  1. Помислете защо се нуждаете от рекламни тениски?
  2. Определете бюджет;
  3. Разберете какво може да се принтира на тениска и какво не;
  4. Помислете кои са основните концепции
  • Типа тениска
  • Стила
  • Цветовете
  • Специален принт;
  1. Намерете си фирма, която да отпечата дизайните качествено.

Защо ви трябват рекламни тениски?

Има най-разнообразни причини, заради които изработването на промоционални или рекламни тениски е добра идея. Различните цели определят различни посоки в които може да се използва един брандиран тишърт.

Изработване на тениска за рекламна кампания или промоция

При въвеждането на нов продукт, услуга, съживяването на стар или специфичен сезон при сезонните стоки, силните рекламни кампании и промоции увеличават значително продажбите. Всяка една добра кампания трябва да е съпроводена от рекламни материали и ако са използвани услугите на промоутъри, те да са облечени в брандирани рекламни тениски. Така не само изграждането на познаваемост към бранда става естествено по време на самата кампания. Рекламните тениски за тази цел могат да бъдат както само с бранда, така и само с таргетирания продукт или услуга. И в двата случая трябва да са в цветовете на компанията и логото да е включено поне на едната страна на тениската.

Подарък - рекламна тениска

Когато вече имате изградена мрежа от клиенти и искате да сте сигурни, че има какво да им напомня за вашата компания от време на време - подарявате рекламна тениска. По този начин превръщате всеки, който ви носи тениската в ходеща реклама. Ако сте си свършили добре работата и сте измислили ярък, ненатрапчив дизайн с ясно изразена цел, тогава позитивите са безброй за компанията ви.

Подаряването на рекламна тениска на бизнес партньор

Това е една особена категория, когато имате бизнес отношения с друга организация или инвеститори. Ако водите преговори и те са успешни, можете спокойно да подарите рекламни тениски на всички участващи, за да им стане спомен сувенир от отношенията ви.

Повдигане на оценката на бранда чрез рекламен тишърт

Бранд името на една компания и нейното лого са визуалните елементи, които повечето потребители помнят. Рядко има друг елемент, който остава в съзнанието на клиентите. Когато включите логото или името в някоя тематична картина и я отпечатате на тениска, печелите потенциални клиенти, които биха се загледали в тениската. Естествено, това е много трудно да се направи и изисква планиране и познаване както на пазара, така и на собствената Ви компания. Освен това ще ви трябват добър дизайн и добра фирма, която да изработи качествено принтовете върху текстила, защото няма нищо по-лошо от некачествено изработена реклама.

Рекламни тениски за служителите

Дори и служителите ви да не работят с клиенти, малко насърчаване на екипността на всяка компания би ѝ се отразило добре. Чувството за общност може да бъде задвижващото колело за всяка екипна работа и за постигане на по-високи таргети.

Рекламни тениски за посредниците

В случай, че работите с търговски представители и те работят с магазини, складове или други допълнителни звена, можете да им раздадете рекламни тениски, които те от своя страна да раздадат. От тук произлизат две положителни последствия - насърчават се продажбите от лоялните клиенти и се изгражда лоялност в междинните звена на дистрибуцията.

Да продавате рекламни тениски

Това е успешна стратегия за компании, чиито имена са много известни и вече са спечелили публика. Естествено продаването на рекламни тениски ще докара и някакви приходи, а ако логото е наистина много популярно може дори да се отдава на други компании и да плащат процент от продажбите.

Определете си бюджет, количество и време за изработка

Въпреки че да изработиш перфектната рекламна тениска е по-скоро креативна работа, има и няколко специфични детайла, които трябва да се определят преди започването ѝ.

Количеството тениски примерно има пряко значение върху бюджета и методите на изработка на тениските. Някои методи за принтиране са по-скъпи от други, което значи, че ще трябва да заложите на по-малко бройки с по-висока цена за единична бройка. Някои пък са доста ниски, като цена и позволяват масово разпечатване.

В бюджета влиза не само отпечатването върху плата, чиято цена зависи от цветовете и големината на изображението, ами и самите тениски. Както сами се досещате,  качествените тениски могат да струват повече. Освен това раздвижени модели като тениските с V-образно деколте също са една идея по-скъпи заради специфичната форма. Обсъдете с маркетинговия ви екип какви средства могат да се заделят за рекламни или промоционални тениски и действайте според тях.

Времето също може да е различно спрямо различните методи на принтиране. Освен това измислянето на дизайна също може да се забави, така че си определете гъвкаво време, което да е достатъчно и за обмислянето и за изработката.

Видовете принтиране на текстил

Тук е мястото, където повечето дизайнери се отказват и оставят на специалистите да се оправят. Различните технически спецификации на принтиране могат да уплашат и най-смелите дизайнери, заради това нашият съвет е да се доверите на някоя фирма, която се занимава професионално с това. По този начин ще сте сигурни, че няма да направите компромиси с качеството и изработката.

Ситопечат върху текстил

Това е най-достъпната опция на печат и поради тази причина се използва и за масови поръчки. Много често тези поръчки по обеми надскачат 20 - 50 бройки. Недостатък е че всеки цвят се нанася отделно, което оскъпява.

Винилова графика

Това е вид отпечатване с нагряване. Винилът е издръжлив, помага на рекламните тениски да си задържат по-дълго цветовете и освен това добавя повече плътност към материята. Преимуществото му е плътността и това, че изглежда отличаващо се. Недостатък е високата цена на изработка, както и оскъпяването при няколко различни цвята за принтиране.

Директно принтиране

Става с помощта на мастиленоструйни принтери. От всички методи изброени досега, този предлага най-голямо разнообразие от цветове и вариации в дизайна. Нивото на качество е много високо и може да се постигнат завидни резултати на достъпни цени. Главен недостатък е, че колкото повече се принтира, толкова по-неживи стават цветовете. Освен това не изглежда добре на по-тъмна текстилна основа.

Сублимация на тъкани

Сублимацията също е вид принтиране с нагряване, като дизайна се отпечатва на специална хартия и после с помощта на специална машина от хартията се пренася на текстила. По този начин мастилото прониква в тъканите и става част от самата тениска, без възможност да се изтрие, изпере или изхаби от носене.

Кои са основните концепции за дизайна?

Вземете лист и химикал и нахвърляйте ключовите теми, стилове и лични предпочитания, за това как трябва да изглежда дизайна. Помислете какво бихте искали изображението да предизвиква, като емоция, когато погледът на ваш клиент или на потенциален такъв попадне върху него. Отговорете си дали вашата фирма е сериозна или по-скоро закачлива в отношението си с клиентите. По-скоро възторжена или по-скоро консервативна? Бихте казали, че е достъпна за всички или предоставят луксозна стока с висока цена? Дизайна на рекламните ви тениски трябва да отговаря и да изобразява всички тези отговори.

Основната грешка на повечето хора се състои в това, че преценяват само своите предпочитания, а всъщност предпочитанията върху които трябва да се съобразят са на клиентите им. Ако се знае, коя е таргет групата клиенти, примерно милениалите, то тогава създаването на нещо, което да им привлече внимание никак не е трудно. Всеки път, трябва да се помисли от гледната точка на клиентите, дали биха искали да имат нещо общо с бранд, който има такава реклама.

Когато уточните с кого е желаната комуникация, каква е тя, трябва да се уточни и как да се случи това най-ефективно. Рекламните тениски са точно комуникационен материал за всяка компания и като такъв трябва да внимателно да се обмисли посланието.

Каква да е тениската?

Тениските може да не са с дълъг ръкав, къс ръкав, само с презрамки. Може да наблегнете на V-образното деколте или на деколтето лодка, а можете и да заложите на традиционното деколте. Освен това принтирането на дизайн върху текстил може да не е върху тениска, а върху горнище с цип или с суитчър с качулка. При всички положения най-добър откъм инвестиция е варианта с тениските. Като оставим бюджетните съображения на страна, можем да отбележим и че различните видове тениски предлагат различни варианти за печатане. Примерно рекламните тениски с дълъг ръкав съвсем спокойно могат да се напечатат по ръкавите, като там се сложат бранда и логото, а основното изображение си остане на лицевата част. Джобовете пък могат да се използват, да се направи принта така все едно логото на компанията Ви изскача от тях. Отделно по-модерните модели топове могат наистина да изглеждат много добре, но рискувате да загубите тази част от таргет групата Ви, която не им е почитател.

Колко голямо трябва да е изображението?

Когато мислите изображението, помислете и как ще изглежда на различните размери тениски. На ХС не всички детайли може да се различават, както и на ХЛ картината може да се размива прекалено много.

Какъв трябва да е стилът?

Стилът трябва задължително да се съобрази с таргет групата от клиенти, както и с всички ограничение на пазара. Въпреки че създаването на дизайн за рекламна тениска е креативно занимание, креативността трябва да е ограничена от практичността. Колкото и да искате да изглеждате като компания, която е способна да създаде творение, като на Пикасо на тениска, по-добре се ограничете в максимата „По-малкото е повече!“. Не забравяйте и че тези тениски ще се носят, което веднага значи, че не искате, когато човекът седне или се облегне, дизайна да се видоизмени и да представи компанията ви в неподходяща светлина. Гледайте изображението да е ярко, но не прекалено натрапчиво. Винаги търсете златната среда между посредственото и прекалено изпъкващото.

Кой е най-добрият шрифт за рекламна или промоционална тениска?

Серифният шрифт е този, който има завъртулки на края на буквите - него можете да го използвате, ако искате впечатлението, което оставя рекламата да е на по-формална компания.  Санс-серифният шрифт, този без завъртулки, е по-модерния шрифт последните няколко години. Възприема се като по-младежки и бунтарски. При всяко положение обаче трябва да се съобразите с четимостта. Колкото и яко да изглежда супер нетрадиционния шрифт, ако посланието ви е нечетимо, ще загубите повече отколкото да спечелите. Имайте предвид, че повечето хора мяркат за секунда тениските на минувачите и ако шрифтът не е четим, то няма да има визуален спомен в краткотрайната памет, колкото и ярки да са цветовете.

Кои са най-добрите цветове за рекламна тениска?

Винаги избирайте цветовете на бранда или близки до тях. Различните сенки, нюанси и отенъци ви дават свободата да експериментирате, но също така влияят и на емоционалното подзначение, което виждащите ги ще предадат на бранда. По друг начин казано, цветовете влияят на настроенията и впечатленията, така че карайте внимателно с тях. Освен това обмислете и комбинацията между цветовете, които мислите да съберете на едно място. Може би не е най-добрата идея на червена тениска да сложите оранжево лого или нещо подобно, като комбинация, което би накарало световните дизайнери да пищят от ужас.

Важно условие е да се консултирате с фирмата, която ще печата рекламните тениски, защото много често има различия в зависимост от начина по който се печата текстила. Понякога цветовете се видоизменят и могат да ви развалят първоначалната идея.

Качественото принтиране е от съществено значение

Както споменахме по-горе, всеки рекламен материал се оценява освен визуално от клиентите и по качество. Не е добре, дизайна да е прекрасен, идеята да е оригинална, а изработката - слаба. Това ще послужи по-скоро за лоша реклама без която със сигурност бихте минали. Поради тази причина е добре да намерите фирма, която изработва печат върху текстил качествено и на добри цени. Ако ще поръчвате много бройки, то със сигурност ще можете да преговорите по-добри цени, така че създаването на дългосрочни отношения с компанията за принтиране не е лоша идея.

Защо да принтираме рекламни тениски?

Със сигурност маркетинговите похвати предлагат редица различни начини да се достигне до клиентите, но рекламните тениски са почти задължителни. Точно толкова важно е присъствието на компанията върху текстилни изделия, колкото е важен и туитър профила при международните компании. Тениските са индивидуален подарък и могат да бъдат в най-различни стилове и големини. Те са ефективен и забавен начин да изложите бранд името си на показ ненатрапчиво и със стил.